dimecres, 26 de juny del 2019

Roses 23-6-19

Dissabte d'horeta, intentant esquivar les caravanes de carretera pel pont de Sant Joan, ens dirigim cap a la Costa Brava concretament a Roses. A les 12 h. fem l'entrada a l'àrea Autocaravaning Park Roses. És una àrea amb tots els serveis, a uns 500 mts. de la platja. El centre del poble està 1,5 qms..  A l'entrada de l'àrea hi ha una parada de bus, de la línia 1 per la que cada mitja hora hi ha servei a 1,6 € el bitllet senzill i a 12 € els 10 viatges.

Un cop instal·lats vàrem optar per anar caminant fins al centre, seguint el passeig a tocar de platja per la inacabable badia.
Després de fer una passejada pels diferents espais emblemàtics del poble ens vàrem posar a buscar lloc per dinar. Hi ha molta oferta gastronòmica però molt encarada a la paella i sangria. Després d'alguna decepció trobàrem el restaurant Can Falgàs. Vàrem tenir sort, el menú va estar molt correcte per 14 € i l'espai era fresquet i agradable (ressenya).
Tornàrem a l'àrea i després de fer una bacaina, a l'AC, retornàrem al poble, ara sí combinant dos busos, per arribar al Castell de la Trinitat. Vàrem fer la visita del castell, construït per Carles V el 1544. El seu cometut era el de protegir la badia de les diferents incursions pirates i de tropes invasores, com la dels anglesos que el 1814 el van destruir quasi totalment. Al vespre vàrem sopar a Txot's sidreria (ressenya).

Diumenge al matí, ben d'horeta, vàrem dirigir-nos a la carretera que duu a Cala Montjoi, molt virada i estreta, fins  al punt (42.256043, 3.198027) on es poden iniciar uns tres itineraris senyalitzats, que et permeten conèixer els múltiples monuments megalítics que abunden a la zona. Es pot veure dolmens, menhirs, cabanes, coves... Nosaltres vàrem fer el trajecte 1, d'uns 4 quilòmetres que es pot fer amb parades en menys de dues hores. Acabada l'excursió i un cop "dutxadets", la calor començava a ser considerable, vàrem anar a un restaurant de referència, La Falconera (ressenya). La tarda la dedicàrem a la platja pròxima a l'àrea AC, fins quarts de vuit.

Altre cop amb el bus ens apropàrem a la sidreria Txot's per sopar. Tot just a dos quarts de deu va començar els castell de focs artificials que van estar molt i molt bé. Platja i passeig ple a petar. En acabar ens vàrem sumar a la revetlla que es feia a la plaça Catalunya amb l'orquestra Dracs i vàrem torna a escoltar allò de "tu lo que necesitas es una chica ye ye..." A quarts d'una vàrem tornar a l'AC, aquesta vegada ens va dur el Guillem i la Kristel que van compartir amb nosaltres la revetlla.

Dilluns a les deu entràbem a la joia turística de Roses que és la seva Ciutadella. És un gran espai on es barregen diferents moments d'històrics d'aquesta vila marinera. Època grega, romana, visigoda, medieval i moderna configuren les moltes troballes en un espai obert i un altre de museizat.

A les dotze sortim de l'àrea, deixant pel setembre vinent, segurament, altres opcions per gaudir la vila de Roses com poden ser les excursions al Parc Natural del Cap de Creus. A les dues ens tornem a trobar amb el Guillem i la Kristel a Vidreres al Restaurant Can Pou.
Acabats de dinar i sense gaires esperes marxem ja cap a Lliçà, amb la por al cos per no trobar caravanes a la carretera. Per sort únicament fem un trajecte molt dens però sense retencions importants. A les sis ja érem a casa preparant la setmana vinent.