dilluns, 2 de desembre del 2019

Amer 29-11-19

Cap de setmana que facis el que facis tot és presoner del "Black friday". Nosaltres mirem d'escapar-nos i ho fem anant a la comarca de la Selva a Amer. Municipi amb fills molt rellevants com va estar  en Porcioles, Alcalde de  Barcelona i ara Puigdemont President de la Generalitat de  Catalunya. Vàrem arribar al vespre i ens situàrem davant del Parc de Bombers (42.011644 2.596075) ja que l'àrea d'autocaravanes, que ja està acabada amb tots els serveis, encara no l'han posat en funcionament. Nosaltres un cop ben estacionats vàrem sopar, Tv i a dormir d'horeta. Vàrem tenir un petit ensurt ja que es va començar a sentir música, d'orquestra, i vàrem pensar que teníem "botellon" o ves a saber... Per sort el concert va acabar d'horeta. De fet la música venia d'un espai cívic anomenat 1 d'octubre, a tocar dels bombers i l'espai d'informació, on es fan activitats dels diferents grups cívics de la població.
Dissabte  d'horeta vàrem anar a esmorzar a Can Torrent. Després una passejada breu pel centre del poble. La plaça Major és plena de pancartes relacionades a la llibertat del presos i reivindicatives per la independència de Catalunya. Destaca una gran pancarta que presideix la plaça amb la imatge del President Puigdemont. Abans de fer la descoberta de l'entorn anem a la pastisseria Puigdemont on compren unes bosses de carquinyolis, que són boníssims, per les postres de Nadal.

Cap allà quarts d'onze iniciem la caminada per descobrir algunes fonts de les moltes que hi ha al municipi. El camí l'iniciem des del parc de bombers, on hem pernoctat, i seguim el camí planer que abans havia estat el pas del tren d'Olot. Passem per la Font de l'Abeurador, després pugem fins la font dels Carlins. Des d'aquest punt reculem per anar a trobar la font Picant.

Aquesta font és la que explota la marca Fonter del grup Danone. És una font on reja aigua amb un punt de gas. Al seu entorn hiu ha instal·lacions de "pic-nic". Seguint el nostre track passem per dues fonts més la de Fábregues i la dels Capellans. El camí és molt agradable hi ha zones de lledoners, alzinars, castanyers, vernedes i sureres. Al costat, en el troç de retorn ho fem seguint el riu Brogent que davalla força cabalós.

Al cap de dues hores ens refem amb una dutxa i una cervesa a l'autocaravana. A quarts de dues ja hi som a taula de la Fonda Giralt (ressenya). A les sis marxem cap a Barcelona on encara tot gira al voltant del Black friday.