dilluns, 31 d’agost del 2015

Alemania: Baviera la RomantischeStrabe (juliol 2015)

Vacances d'estiu juliol 2015. aquesta vegada hem escollit el Land de Baviera i la seva ruta més coneguda. En aquesta zona sud d'Alemània hi ha la turística carretera de RomantischeStrabe, Ruta Romàntica, que va  de Wüzburg fins a Füssen, a tocar dels Alps . Iniciem el viatge el 5 de juliol a quarts d'onze del matí i fem uns 700 quilòmetres pernoctant a l'autopista francesa. El dilluns 6 s'ens fa malbé la bomba d'aigua de la cèl·lula aixi que mirem d'arreglar-la però no és possible fins el dimarts. Així que hem passat una nit en el càmping de Mâcon. Dimarts reparada la "pompe"  marxem cap Alemània però al cap d'uns 120 quilòmetres detectem que torna a aparèixer la mateixa avaria. Tornem al taller i refan la "xapusa". Seguim però parem a dormir, en una àrea de servei, dins l'autopista alemana. Pel matí del 8 ja estem a mig matí visitant Wüzwurg que està en festes. Estacionem en un ampli aparcament per 3€ (49.798287, 9.922461) sota un pont al costat del riu Main, molt a prop del centre. Per la tarda nit fem una passejada de nou pel centre i pel parc on hi ha les atraccions i on e celebra una festa bavaresa molt agradable d'estar-se. Vàrem visitar, per 15€, el Palau residència diuen dels més importants en estil barroc, també els seus jardins. Visitar la plaça del mercat i menjar-se un salsitxa amb una cervesa és un petit plaer que no hi ha que deixar de fer. Al migdia ja hi som a Rothemburg.
Potser sigui dels pobles més turístics i fotografiats de tota Alemània. Estacionament en una àrea amb parquímetre i tots els serveis per AC, 49.370285, 10.183204, pròxima al centre. Mireu visitar es pot visitar moltes coses però la millor distracció és passejar pel centre, per les muralles, les botigues d'articles de nadal, les pastisseries... Bé, el que es diu passejar sense preses !!!
El divendres 10, a mig matí, arribem a Dinkelsbühl. També poble no molt gran on passejar pel centre és com endinsar-se en una postal turística. És molt maco visitem edificis civils, militars com les muralles i de religiosos. Tot força interessant i a distàncies curtes. A la nit tornem per veure al que anomene "el vigilant" que fa la ronda per la ciutat vella cantant cançonetes i parant a cada restaurant per prendre una cervesa, que acostuma a regalar als seus seguidors. La seva funció és informar que el poble està en pau i ningú ve a guerrejar. El lloc de pernocta és un estacionament públic pròxim al centre, sense serveis, però molt agradable i tranquil (49.071843, 10.321088).
D'horeta, dissabte11, anem cap a Nördlingen. Aquesta ciutat té la característica que està totalment amurallada en cercle i es pot transitar pel pas de ronda donant la volta a tota la ciutat vella. També té un centre i zona de mercat molt agradable per passejar així com de visitar l'ajuntament, la catedral amb el seu campanar, algunes torres de muralla singulars i edificis civils del segle XIII. L'estacionament ho vàrem fer fora de les muralles, en una àrea amb tots els serveis i parquímetre per AC's, també pròxima al centre (48.855335, 10.483772). En acabar el dia vàrem marxar a Augsburg, ciutat natal de Leopold Mozart pare d'Amadeo Mozart. Aquesta és una ciutat gran amb molts espais per visitar (esglèsia ortodoxa, casa de Mozart, el primer barri social d'Europa, catedral...) i un casc antic molt agradable per passejar. L'àrea té tots els serveis per les AC's i està a un quart vint minuts del centre, a peu s'enten(48.36963,10.87779). En aquesta ciutat com a moltes altres, de la zona, hi ha els BierGarten, espais on les marques de cerveseres ofereixen la seva cervesa i també es pot  menjar  productes tradicionals de Baviera. A Salzburg estava força bé el Riegele BierGarten (48.36963,10.87779).Diumenge 12 ens dirigim a Dachau, al migdia iniciem la visita del camp de concentració. No tinc  paraules per descriure les diferents emocions que et produeix visitar un espai com aquest.
A pocs quilòmetres tenim Munchen. Ens dirigim a l'àrea d'AC que està a l'estadi del Bayer Arena. Un cop arribem visitem l'espai que està ben habilitat però com pensem estar un parell de dies a la capital bavaresa decidim que el millor és anar a un càmping, el Campingplatz-nord-west (48.200507, 11.496850), que està a les afores de la ciutat, però molt ben comunicat amb bus i metro (bus 175 + metro a Marian Platz).  Dilluns 13 visitem la plaça de l'ajuntament amb el seu famós rellotge de carrilló, amb personatges que van donant voltes (a les 11h), també passegem pels seus voltants, el mercat, les avingudes comercials... després entrem a la Residenze un "megapalau" barroc. Sortim molt cansats a quarts de 5. Per continuar fent turisme per la catedral, per la cerveseria HB on hi havia gent a petar amb actuacions tradicionals en directe. Al tard passem per uns grans magatzems, abans d'agafar el bus de retorn al càmping, i ens comprem unes cerveses, i quatre coses més per sopar.  Aprofitem el pas per la parada  de metro d'"Olympic Stadium" per baixar i veure els espais de les olimpiades de Munich 72. La visita a la ciutat ha estat tan intensa que decidim dimarts 14 marxar, després d'esmorzar, cap a Oberammergau. Aquest bonic poble està a les vessants alpines. La talla de fusta i les pintures que guarneixen totes les façanes de les cases és una constant. Com no és gaire gran i ja hem visitat els espais més emblemàtics després de dinar marxem a l'àrea d'Ac e Garmisch-Partenkirchen (47.504979, 11.107307). Potser és la primera estació d'esquí del país amb molt bones instal·lacions. Es va construir pels jocs olímpics d'hivern del 36, tot i que no es van arribar a celebrar. Bé, les opcions de turisme com de petits itineraris de natura són molt atractius. Des d'aquí surten les excursions al cim més alt d'Alemània, tot i que ho ha de compartir amb Austria que és el Zuspitze. La pujada amb tren + telefèric és de 52€. A Eibsee, al peus del Zuspitze, fem una bonica excursió/caminada al voltant del llac del mateix nom, on tothom aprofita per prendre el sol i banyar-se. La tarde la dediquem a descansar i al vespre visitem un poblet molt pròxim on fem algunes compres de "souvenirs".
Dijous 16 ens dirigim a Füssen. Però abans pararem al palau de Linderhof on deixen fer la visita amb el carnet de mestres de la Generalitat. El palau  té unes dimensions raonables, gran però sense passar-se. És maco però clar, dins de l'estil barroc i rococó. Els voltants, els jardins, són impressionants. Després de dinar, a les 15 h. arribem a Füssen. Trobem tres àrees juntes d'Ac's. Escollim CaravanZentrum Allgau Kolling e.K,15€/nit amb tots els serveis + dutxes i wc   té botiga de recanvis pel món del càmping (47.582589, 10.703378). El poble està a 2 quilòmetres, decidim estirar les cames i anem cap el centre. Passarem el que queda de dia en un poble turístic molt agradable però que aviat està tot passejat. Al fer-se tard passem per les grans superfícies que hi ha al costat de l'àrea i comprem el sopar per acabar enllitats cap allà les quarts d'onze. Divendres al matí torna a espatllar-se la bomba de l'aigua així que a la mateixa àrea al cap d'unes hores ens reparen l'avaria per tercera vegada. Mentre esperem la reparació visitem la zona de Neuschwantein i veiem que per visitar el castell cal anar d'horeta, així com les 7 o 8 del matí. Tornem a Füssem i passem el dia pasejant i fent compres. L'endemà, que ja és el catorzè des de que vàrem sortir, dissabte 18 visitem el castell a partir de les 9:50 hores. Tot el lloc és màgic,  el pont de Marie, el castell els boscos de la zona... Tot el conjunt és un espai impressionant tant per les dimensions com per la bellesa de l'entorn. En aquest castell Lluís II de Baviera va recrear totes les seves dèries i megalomanies wagnerianes. Al migdia tornem direcció Füssen però ens aturem a la marina del llac Furgensee. Ara ja direcció Ottobeuren. Veiem que l'àrea AC està a les afores i amb molt poca gràcia així que visitem l'abadia que és monumental, enorme per després fer algunes compres i seguir camí cap a Memmingen. Estacionem a l'àrea d'AC que té tots els serveis, a 15 minuts del centre i va amb parquímetre (47.995687, 10.182387). Visitem el centre que és força maco i força animat, tot i que casi bé tot el comerç està tancat. Ja es nota que acumulem cansanci així que marxem cap l'AC a llegir, descansar i sopar per dormir aviat.
Diumenge 19 al matí accedim a Lindau, ciutat dins del llac Constanza, pel seu pont principal. Anem a l'àrea que té també parquímetre i tots els serveis (47.558811, 9.700436). És molt àmplia i té el bus 1 que et porta al centre. Fem una passejada per quasi acabant fent tota la volta a l'illa. Visitem totes les edificacions civils, militars i religioses de la ciutat. És una ciutat molt bonica i turística. Dinem al carrer principal a la Pizzeria di Cappo molt agradable i preu raonable (47.546466, 9.684383). Retornem a l'àrea fent un llarg però agradable passeig. Dilluns iniciarem el retorn a Barcelona. Haurà estat 16 dies de "turisteig" molt intens. Hem conegut un racó d'Alemània sud molt especial, Baviera. Diuen que res a veure amb la resta del país. Diferent cultura,  la llengua també dista de l'alemany estandar. Dimarts al vespre sèiem al sofà de casa.
Alemània ha estat, les dues-tres vegades que hem visitat un país molt agradable per la seva gent. Raonable en els costos dels seus serveis, restauració, serveis turístics, així com els preus de l'alimentació equiparables als nostres.
Bé, ens ha agradat molt i ben segur que tornarem !!!