dissabte, 15 d’agost del 2020

La Cerdanya 28-31/7/2020

Escapada a la zona més occidental de la comarca de La Cerdanya. Aquesta bonica comarca de muntanya s'estén  entre Girona i Lleida. Nosaltres aquest cop li vàrem dedicar més la zona de ponent.Sortirem de Terrassa a mig matí per parar a dinar al Restaurant Cal Amagat de  Bagà. Per cert vàrem veure que l'espai de serveis per AC's (42.250550, 1.865059) ja està en funcionament. Nosaltres vàrem estacionar en un dels dos espais de que disposa l'àrea. A primera hora de la tarda vàrem anar cap a l'àrea AC de Martinet (42.358963, 1.696776). Una àrea molt àmplia, amb tots els serveis inclòs wc i dutxes. Vàrem fer un passeig pels carrers del poble, no hi ha gaire cosa a fer, i després una bona passejada per la riba del Segre. Es pot fer un tomb circular, passant per les dues ribes on hi ha algunes platjetes on remullar-se, almenys els peus. Dimecres al matí marxàrem cap a Arsèguel. En aquet petit poble disposen d'un estacionament on hi ha dues places per AC's (42.350588, 1.584646). També hi tenen  els serveis de buidat, omplenat i càrrega pels nostres vehícles. És un poblet molt ben conservat amb carrerons, porxos, pontets, miradors i petits espais encissadors. Jo el posaria  com un dels top 10 de Catalunya. Ben passejats pels carrerons del poble vàrem caminar fins el Molí d'Arsèguel. Ja fet el temps vàrem dinar a Ca La Lluïsa, restaurant petit i familiar amb unes vistes al Cadí molt maques.                         A la tarda agafem carretera i marxem a La Seu d'Urgell per passejar i prendre un "geladet" a la seva rambla. Sense oblidar de passar per la Formatgeria Eugene i comprar un formatge de la comarca.     Dijous anem a visitar el balcó de la Cerdanya, Prullans. Al estar una mica alçat ofereix unes vistes panoràmiques molt àmplies de la vall, de la zona de la Tossa d'Alp i com no del Cadí. També un poble força maco però amb un estil més de segona residència, tot molt ben cuidat, amb una església molt fotogènica.    A mig matí marxem cap a Talló. És un poble de quatre cases, administrativament vinculat a Bellver de C., amb una església molt xula per fora i que vàrem poder visitar demanant les claus a informació turística. Per dinar anem a Bellver al Restaurant Cal Josep, el poble ja el coneixem prou així que la passejada que fem és molt breu. A mitja tarda agafem carretera i ens dirigim a fer la carretera del Coll de la Creueta. Passem per La Molina i a l'entrar al Ripollès gironí  jatrobem el desviament, a la dreta, cap a Castellar de N'hug. És una carretera per a fer a la primavera o l'estiu. Ofereix uns paisatges esplèndits, de vegades amb tranquil·litat es poden albirar marmotes i també sovintegen els remats de vaques cavalls. Poc abans d'arribar al poble, de Castellar, hi ha una esplanada indicada com pàrquing d'autocaravanes. No queda lluny del poble però tampoc a prop. Així que decideixo seguir cap al poble però ho faig des de altre carrer que neix del mateix pàrquing, en lloc de tornar a la carretera. Atenció si aneu amb l'AC no ho feu ! Mai de la vida. El carreró us durà al centre del poble per un carrer estretíssim, que fa baixada i corba i del que res més se'n surt marxa enrere. Un cop superat l'ensurt i haver fet la sortida, marxa enrere, amb l'ajut i indicacions d'uns vianants, sortirem a la carretera de nou i ara si entrem al poble i estacionem al pàrquing que hi ha a la seva entrada. Dediquem el que resta de tarda en passejar, pujar al seu mirador, anar al museu de pastor i comprar alguna cervesa. El tema de croissants ho deixem per altre ocasió.                                                  Divendres al matí esmorzem al Bar Cadí de Guardiola i tot seguit baixem cap a Barcelona a dinar.