dimarts, 20 d’octubre del 2020

LES PLANES D'HOSTOLES 7 i 8 d'Octubre

Dimecres d'horeta, fet inusual en nosaltres que acostumem a sortir als vespres, ens dirigim cap a la Garrotxa passant per Vic fins la Vall d'en Bas. El nostre destí és Les Planes d'Hostoles, darrer municipi garrotxí al sud de la Vall d'Hostoles. En aquesta població els seus gorgs i salts d'aigua són el millor reclam turístic. De fet han tingut que regular la seva visita  els darrers mesos per l'augment desmesurat de visitants.

Arribem a quarts de dotze i estacionem a l'antiga estació del carrilet de Girona-Olot (42.055693, 2.545323). Des d'aquest punt ens dirigim al primer salt d'aigua el Gorg de Can Poetí. La caminada, des d'on hem estacionat, no passa la mitja hora entre anar i tornar més o menys. Cal agafar la via verda que passa per allà mateix i al poc de passar un pont sobre el riu Brugent baixem un caminoi esglaonat sempre seguint els senyals indicadors que ens duen fins el bonic Gorg de Poetí.

Després fem una passejada pel poble i recollim l'AC, per estacionar-la prop del restaurant. Aquesta vegada hem escollit el Restaurant Can Remena, altrament conegut per Fonda Arnau. Vàrem fer un menú de 12€ molt i molt bo i respectuós amb les mesures COVID (ressenya).

Com hem dinat d'hora fem una breu becaina i a quarts de cinc ens preparem per anar a visitar un altre gorg, el Gorg el de Sta. Margarida. Aquesta excursió ens suposa una caminada més llargueta però no gaire. El recorregut majorment es fa per la via verda fins que uns cartells indicadors i d'informació de natura ens desvien per un sender, a la'esquerra, prou evident que tot baixant i fent ziga-zagues, per zones habilitades amb baranes i esglaons de fusta, ens duen a un estany molt gran i amb una cascada d'aigua abundosa. Tot l'espai és força maco i ens deixa agradablement sorpressos.

Gorg Sta. Margarida

Acabada l'excursió, de la tarda, decidim anar a Amer el primer municipi de la comarca  de La Selva. Anem allà  a pernoctar. Estacionem al davant dels bombers (42.011505, 2.596303), a tocar de l'antiga estació del carrilet i molt pròxims a l'àrea AC que encara no han finalitzat o que per algun motiu encara no han posat en servei.

Anem a donar un volt pel poble, a més de comprar alguns dolços de la pastisseria Puigdemont, quan ens trobem que a la Plaça Major estan preparant un acte consistent en la presentació del darrer llibre del MH President Puigdemont. Ens quedem asseguts a la plaça i seguim la presentació dels intervinents Eduard Pujol diputat de JxC i de l'escriptor Xevi Xirgu. També es   compta amb la presència telemàtica, en dues pantalles grans, del President Puigdemont, fill d'aquest municipi. En acabar l'acte marxem a sopar i dormir.

Al matí següent, després d'esmorzar marxem altre cop a Les Planes d'H. però estacionem en un espai habilitat a tocar de la carretera (42.061211, 2.535198), des d'on es pot començar les caminades per descobrir els dos gorgs que ens queden per visitar. Hi ha una caseta d'informació i indicacions dels diferents gorgs i  altres espais d'interès.

Cap allà les deu comencem el camí a peu fins al Gorg del Molí dels Murris. A aquest gorg es pot arribar també amb cotxe, tot i que la carretera és un xic estreta també es pot arribar amb l'AC's. Cal tenir present que només es pot estacionar cinc o sis vehicles, just on s'inicia el camí o pista (42.071329, 2.539878)   que duu a l'estany. Tota la carretera té cartells informant de la prohibició d'estacionament  en els vorals de la carretera. Així que com estigui ple l'estacionament cal passar de llarg o girar fins l'estacionament en el que ens vàrem quedar nosaltres.

Salt del Gorg del Molí dels Murris

Triguem uns tres quarts en arribar al gorg però certament paga la pena la caminada i visitar aquest espai. És un dels gorgs més macos que hem vist. Fem un tram de carretera que no té gens de trànsit fins el pàrquing i seguim per un sender ampli, creuant la Riera de Cogolls, per acabar l'últim tram per un corriol fàcil i equipat amb passeres, baranes i esglaons. Tenim  sort de que no hi ha ningú pels voltants així que el podem fotografiar amb tranquil·litat.  Aquest gorg diuen que ha estat utilitzat com localització de diferents anuncis.

Tornem a l'estacionament i altre cop des d'aquest punt anem a trobar el darrer gorg que és el de Les Planes. És una caminada curta d'un quilòmetre. Aquest gorg també és molt maco. Se'ns fa difícil ordenar o escollir quin dels quatre és el millor o més vistós. Realment tots quatre tenen el seu encant.

Gorg de Les Planes

Com estem ben estacionats i el dia està sent ben solejat, dediquem un temps a passar per la dutxa i prendre una cervesa. A quarts de dues en presentem al Restaurant La Curenya. Està a la sortida de Les Planes d'H. direcció Olot. L'accés és de terra uns 200 metres per arribar a un ampli estacionament. Fem un menú de 13,50€ més uns cargols cuinats amb botifarra del perol. En resum molt bo i molt bé (ressenya).

Descansem al pàrquing que és com un prat i a quarts de sis marxem cap a casa, pensant en tornar per poder pujar al castell de Les Planes d'H.i fer alguna excursió pel volcà de Sant Feliu de Pallerols.També per aquestes contrades hi ha altres espais de natura molt interessants de visitar i com no  tornar a entaular-nos en qualsevol del dos restaurants que hem descobert en aquesta escapada.