dimarts, 12 d’abril del 2022

REUS 08/04/22

Sortim a mitja tarda de Barcelona i estacionem a les places reservades per autocaravanes del carrer Dr. Frias (41.15376, 1.10082) de Reus a quarts de nou. Ja no sortim de l'AC i fem una estoneta de TV. Recordar que aquesta ciutat està intimament lligada a la vida i obra de l'arquitecte modernista Antoni Gaudí i hi ha molts espais dedicats a la promoció de la seva vida i obra així com del corrent modernista que ell va encapçalar. A ser possible no deixar de visitar l'Institut Pere Mata ( 41.164723, 1.087094).

El matí de dissabte ens dirigim al centre, a la plaça Mercadal, on hi ha la Casa Navàs. Fem la visita guiada que dura una hora. Certament és un espai molt i molt maco. Potser no té gaires estances però el que hi ha val la pena. El guia és força trempat i fa una visita entretinguda. En acabar fem una llarga passejada pels carrers més cèntrics (Carrer Llovera, Sta. Anna i Monteroles) que estan força animats. Ens apropem a la que va ser la casa natal de Antoni Gaudi. Hi ha força turisme i l'ambient dels carrers és totalment festiu. Al llarg del carrer Lloveras trobem, referenciades, amb plaques al terra, moltes cases modernistes. Un cop fet el passeig fem el que correspon si visites Reus que és prendre un vermut a la seva plaça Mercadal. Reus capital del vermut.
Cap allà les dues anem a dinar al restaurant La Giberga (ressenya).

Fem la migdiada i cap a allà les cinc marxem a Hospitalet de l'Infant. El temps no és gaire bo, pluja i vent. L'àrea que està a segona línia de platja, Avinguda Via Augusta, (40.98601, 0.907774) està quasi bé plena. Deixem que caigui el sol, que ja ha fet acte de presència, i fem una bona caminada al llarg de la platja de l'Arenal fins la Plaça de la Marina. Després una mica de FAQS i a dormir.

Diumenge fem ruta de retorn però parant a Riudoms on trobem una agrobotiga on comprar avellanes i oli. Seguim fent una passejada pel poble, és diumenge de Rams. Es nota que hi ha moviment i per sort el dia està millorant deixant-se veure el sol. Aquesta vil·la es disputa honors amb Reus pel que fa a l'insigne  arquitecte A. Gaudí. Ens vàrem apropar a la plaça de l'Arbre que va estar dissenyada per l'arquitecte japonès Hiroya TanakaEn el seu centre hi ha una font on l’aigua fa rodar una bola de grans dimensions i també hi trobem bancs de fusta inspirats en el Park Güell i zones d’arena blanca a l’estil zen. Acabat el passeig dinem a la plaça de l'Església al restaurant La Confiteria  (ressenya). Sense preses i sense pausa tornem cap a casa.

El temps no ha estat un bon aliat, així que tornarem més endavant per visitar de nou tant Reus com Riudoms. A totes dues poblacions ens queden encara espais gaudinians interessants.