diumenge, 11 d’abril del 2021

ANGLÈS 25/03/21

Sortim dimarts 25 de març a mig matí per dirigir-nos a la comarca de La Selva. És de les comarques amb més serveis i àrees d'autocaravanes de Catalunya. Anem a un del municipis a la riba del riu Ter, Té uns cinc mil habitants, és Anglès. En arribar estacionem al pàrquing del poliesportiu (41.9607, 2.6313), a tocar de la via verda de l'àntic carrilet Olot-Sant Feliu de G. El municipi ofereix moltes opcions culturals especialment arquitectòniques (veure aquí).

A quarts de dues marxem al restaurant Ca l'Elisa(ressenya). Després fem una bona passejada pel casc antic, el parc noucentista de Can Cendra i també pel parc de la Font del Canyo.  El casc antic acull una sèrie d’elements arquitectònics molt interessants. Destaca l’arcada de Can Verdaguer, que és de propietat municipal.

Gairebé a cada edifici hi ha quelcom prou important per ser remarcat. Sens dubte el carrer d'Avall és el més singular de la població. Al costat de l’arcada de Can Verdaguer trobem un edifici noucentista  i la masoveria de Can Cendra, amb uns magnífics esgrafiats i una bonica reixa de ferro forjat. El conjunt disposa també d’uns jardins noucentistes amb sortidors, escales amb llambordes, seients de maons, etc. Per últim vàrem fer un volt pels jardins de la Font del Canyo.

Cap allà les set anem cap a l'auto i veiem que allà on hem estacionat pot ser un espai sorollós i poc tranquil per passar la nit així que decidim marxar a Amer, a uns set quilòmetres, on hem pernoctat moltes vegades a tocar dels bombers i sempre ha estat un lloc on ens hi trobem segurs i tranquils.

Pel matí esmorzem al Bar Torrent, d'Àmer. Després tornem a l'estacionament del dia anterior, al costat del poliesportiu d'Anglès, per començar una excursió circular i molt planera. El recorregut, prou bé indicat,  ens durà per la riba del Ter al seu pas per Anglès.

La caminada com ja he dit és molt fàcil i força atractiva amb els seus paisatges riberencs. També es passa per una bonica masia, la de Can Bïel. Tot plegat no arriba als 5 quilòmetres. I si no es vol tornar pel camí de la via verda es pot desfer el camí  de de Can Bïel i tornar de nou per la mateixa riba..

En acabar l'excursió fem un descans i decidim baixar cap a Barcelona a dinar i ho fem a Can Ferran de Rubí. A les cinc ja érem  a casa.