dimarts, 18 de maig del 2021

QueDaDa al CADÍ 12-14/05/21

Quedada de la Colla Pessigolla al Cadí. Nosaltres, J&D, comencem la trobada anant cap a la serra del Cadí el dimecres a mig matí. La primera aturada la fem al Restaurant Hostal Pedraforca, a la població de Maçaners. Dinem molt bé (ressenya) amb unes vistes panoràmiques, del massís del Pedraforca, fantàstiques.

En acabar ens dirigim cap a Gósol al Pàrquing Pedraforca tot just a l'entrada del poble (42.2350, 1.66304).  Dediquem una estoneta per passejar pel poble i aprofitar el solet a la terrassa de Cal Paraire de la Plaça Major. Al cap d'una estoneta arriben en R&M i X&R i sense deixar de xerrar, tot passejant, pugem a dalt del castell de Gósol. A quarts de nou comença a enfosquir de debò, així que les tres parelles ens retirem a les nostres AC's per  sopar i descansar. Res de Tv ni internet ja que a la zona no hi ha cobertura.

Dijous cap allà les deu del matí, tots sis, iniciem una petita excursió per la vall del riu Torresenta, (ressenya). És una caminada senzilla a l'entorn del poble passant pel Molí.
A les dotze ens trobem amb el J&M, que venen de Casserrers, a l'estacionament Pedraforca de Gósol on hem pernoctat. Ara si els vuit amb  les 4 AC's marxem cap a la Josa del Cadí . Hem reservat per dinar a Ca l'Amador un menú degustació. Estacionem a l'entrada del poble (42.25808, 1.61821) tot just a tocar d'una cort de cabres de la formatgeria Serrat Gros. També a tocar de l'estacionament hi ha una zona de pícnic amb vàries taules de fusta. Per fer una mica de gana decidim fer una passejada pel poble pujant fins dalt de l'església i castell de Santa Maria de Josa. A dos quarts de dues ja ens entaulem a Ca l'Amador i ja no sortim fins quarts de sis (ressenya).
A continuació passegem fins la formatgeria Serrat Gros on ens fan una petita degustació dels seus formatges, tots molt bons. Amb mesures COVID passem a la botigueta que és molt bonica. A sota de la terrassa on hem fet la degustació tenen l'obrador. Després de fer algunes compres i petar la xerrada tornem a les AC's. Ja hem exercitat prou la llengua així que quedem per l'endemà a dos quarts de deu ja esmorzats.

Divendres, després de recollir el mató que havíem encarregat a la formatgeria, iniciem camí cap a Coll de Pal. En arribar a Bagà em despisto i segueixo per l'eix que duu al Túnel del Cadí. La carretera ja no permet fer cap gir de retorn així que ens veiem abocats a fer el túnel sense cap necessitat. Aturats al boral debaten que fer apareix un treballador del túnel. Li explico el que ens passa i ell m'indica que podem fer el retorn, sense passar pel peatge. Cal fer el túnel i girar a l'esquerra per un pas entre cordals. Separador previ a les guixetes de pagament. Així que seguim les indicacions i aconseguim retrocedir, sense pagar peatge, fins arribar a Bagà de nou. Aleshores sí, agafem la carretera BV-4024 que duu a Coll de Pal.
Estacionem (42.29396, 1.905026) al costat del Xalet de C. de Pal. Potser passen de les dotze quan ens  abillem per fer l'itinerari de la marmota. És una excursió fàcil d'uns 3 quilòmetres, amb poc desnivell i unes vistes fantàstiques. Fa un dia assolellat magnífic. La caminada és pausada i arribem a guaitar vàries marmotes i cabirols.

En acabar la caminada disposem una taula entre AC's i fem un esplèndid vermut cooperatiu. A quarts de quatre nosaltres, J&D, iniciem la baixada cap a Barcelona. Les tres parelles restants romanen al mateix espai per fer l'endemà alguna excursió més per la zona.