diumenge, 24 d’octubre del 2021

Peralada 19-20/10/21

A mig matí ja hi som a Peralada a l'Alt Empordà. Estacionem a l'àrea d'autocaravanes que hi ha a l'entrada del poble (42.30600, 3.008880). Fa un bon dia i fem un passeig pel municipi  aprofitant per recollir informació turística del poble i de la comarca. Trobem molts restaurants tancats així que marxem cap a Vilanova de la Muga. En aquest llogarret que pertany administrativament a Peralada trobem la bonica església de Sta. Eulalia del s.XI. La nau central conté un conjunt de pintures al fresc del sXIII. Fem una passejada per la riba del riu Muga fins arribar a la resclosa. A les dues ens entaulem al Restaurant la Muga (ressenya).

Tornem a l'àrea de Peralada i dediquem una horeta a fer la migdiada. Després ens dirigim al museu i església del castell on comprem els tiquets que ens permetran visitar el castell, la biblioteca i els museus. La visita la fem nosaltres dos i guiats per una jove que ens endinsa per espais que normalment no estan a l'abast dels visitants.

Cap allà  quarts de vuit de la tarda anem a la zona comercial de Figueres per assortir el rebost de l'AC. Cap allà les nou ja hi som altra cop a l'àrea AC per passar la nit. Dir que l'àrea està plena i som molts els que estacionem per diferents espais del pàrquing.

Dimecres al matí ho dediquem a visitar el claustre de Sant Domènec, al centre del poble. Després fem carretera fins a Vilajuïga on hi ha el celler

d'Empordàlia (42.32451, 3.090442). Tenen un espai gastronòmic i una agrobotiga. Clar està que hem anat a comprar vi i aigua de Vilajuïga, la única que no té gas afegit sinó que és propi de l'aigua.

Cap al migdia ens apropem a Figueres i estacionem al pàrquing (42.260523, 2.950976) de l'Esclat on hi ha un munt d'ACs. Dinem al Restaurant 9 Suprem (ressenya). En acabar descanset i retorn a casa tot escoltant per la ràdio el partit del Barça i el Dínamo.