diumenge, 17 d’octubre del 2021

Púbol 10-13/10/21

Nosaltres ja coneixíem tant el Museu Dalí de Figueres com la casa de Dalí i Gala a Port Lligat. Així que ens faltava el tercer espai emblemàtic el Castell de Gala-Dalí, darrera residència tant de l'un com de l'altra.

El castell situat en el municipi de La Pera, del Baix Empordà, va estar un regal del pintor surrealista a la seua musa i esposa Gala. L'espai no pretén presentar l'art de l'artista però sí dóna pistes de les seves genialitats. En el castell hi ha una cripta on reposen les despulles de qui va ser la senyora del figuerenc més notable de la història de l'art.

Vàrem sortir diumenge a la tarda direcció Púbol, encara que vàrem fer una aturada al municipi de La Pera on vàrem dedicar una estoneta per passejar pels seus carrers i plaça il·luminada. Ja essent les vuit estacionàvem (42.0142557, 2.981482705) a l'àrea d'acollida de Púbol on vàrem pernoctar. Espai amb estacionament i serveis, també amb espai de jocs infantils. En aquell precís moment arribaren Maribel&Ramón. Un cop situades les dues AC's dedicàrem una llarga estona a la pràctica de l'oratòria.

Dilluns al matí nosaltres que ja havíem reservat entrada al castell vàrem fer la corresponent visita que ens va tenir quasi bé dues hores ben distrets. M&R com ja havien fet la visita el dia anterior varen marxar a fer turisme per la comarca. A quarts de dues tornem a contactar  tots quatre per dinar, però trobar un restaurant es fa feina impossible. Tothom ha tancat. Per fi trobem un restaurant  a Estanyol el Restaurant l'Estanc Nou (ressenya). Fem una mica de cua i aconseguim una bona taula a la terrassa.

Acabats de dinar marxem cap a Salitja on hi ha la Masia Mas Bes (41.907073, 2.742283). Aquest espai compte amb una àrea AC amb tots els serveis inclosos per 5€/nit. Compte amb una agro botiga ben assortida, zona de pícnic, visites a l'explotació lletera i un museu de l'àmbit rural molt interessant. Un cop instal·lats dediquem una estoneta a passejar per Salitja i pels voltants de la granja.
Dimarts al matí marxem cap l'estacionament de les Guilloteres (41.92459, 2.730796). Des d'aquest estacionament, ben condicionat, es poden fer diverses excursions. Nosaltres acabem fent la volta del volcà la Crosa pel seu interior. Úna caminada fàcil casi bé sense desnivell. En acabar la passejada tornem a l'odissea de trobar lloc per menjar. Aquesta vegada ens reserven taula a quarts de quatre al restaurant Castell de Brunyola (ressenya). Quasi bé són les sis que sortim del restaurant i tornem a fer estada al Mas Bes. Passem la tarda xerrant i aprofitem per visitar el museu d'eines i estris del camp.. Dimecres a quarts de déu totes dues parelles fem camí cap a casa.